Pages

Klik Sini

...:: Hargai Masa Yang Ada ::...

Tuan Tanah

My photo
Sabah, Malaysia
Tujuan Blog ini saya wujudkan untuk perkongsian informasi kerjaya,hiburan mahupun promosi muzikal dan juga luahan individu selagi bahasa yang digunakan tidak berunsurkan kesat ataupun lucah | ♥ diharap blog ini boleh membantu para pembaca. Silakan menjadi follower yer.. Peace ♥ ( Klik iklan sekali .. hehe )

2 Feb 2012

Motosikal Terpanjang Didunia !

Sebuah motosikal scooter telah diubahsuai menjadi motosikal paling panjang di dunia dengan ukuran 22m. Motosikal itu mengambil masa sebulan untuk diubahsuai dan boleh menampung penumpang sehingga 25 orang.

 
Pemilik motosikal, Colin Furze, 31, telah mengubahsuai motosikal tersebut di belakang rumah maknya untuk tujuan ingin mencipta satu lagi rekod lain dalam Guinness World Record. Sebelum ini, beliau pernah mengubahsuai motosikal scooter rakannya menjadi motosikal paling pantas di dunia dengan kelajuan sehingga 115km/h.

Untuk mencipta rekod tersebut, beliau telah memandu motosikal yang telah diubahsuai itu sejauh 1km pada kelajuan 57km/h.

Beliau berkata; "pada kali pertama saya memandu motosikal itu, saya fikir ianya tidak akan berfungsi dan jika berfungsi pun motosikal ini tidak mungkin akan mencapai kelajuan tinggi. Selepas menyesuaikan diri dengan cara pemanduan motosikal tersebut, ianya menjadi mudah walaupun agak meletihkan tangan akibat berat steering yang melampau. 

Sebelum ini, panjang motosikal yang pernah direkodkan dalam Guinness World Record ialah 14m. - sumber

Klik ads By Nuffnang | layari SapsaiFM | Gunakan Google Chrome utk paparan lengkap ♥

0 comments: